Sunday, December 27, 2015

Jewish-Temple denial from an Egyptian newspaper

TEMPLE MOUNT WATCH: Egyptian paper claims Jewish Temple was never in Jerusalem. Article seeks to deny Jewish connection to ‘Al-Quds’, says Jews’ place of worship was actually a converted Egyptian building in the Galilee (LEE GANCMAN, Times of Israel). Here we go again.
An Egyptian newspaper claimed Wednesday that the Jewish First Temple was in actual fact an Egyptian temple that the Jews took over, and that it had never been located in Jerusalem at all.

Sprawling over almost a full page of the daily newspaper “al-Youm al-Saba’a,” the article presented an elaborate theory based partly on analyses of Jewish sources, with assistance from Dr. Iman Tayyeb, an Egyptian professor of Talmud and the Old Testament at the University of Assiut.

While Tayyeb conceded that the Jewish temple may have existed in a place called “Jerusalem,” she said that the city wasn’t located in the same place as Israel’s modern capital. Citing Jewish texts, she claimed it was unclear where the ancient temple stood, but that there was ample evidence that it could not have been at the Temple Mount.

I don't think I've heard this particular goofy "theory" before, but it seems there's always a new one. You can read about it in detail at the link. It has no basis in reality. Some other recent cases of Temple denial are here, here, and links. And there's more on that early-twentieth-century guide to the Temple Mount by the Supreme Muslim Council here, here, and here.